Ekspansja zagraniczna sieci franczyzowej

Wiele sieci franczyzowych po sukcesie w danym kraju decyduje się na dalsze poszerzanie działalności i ekspansję również na zagraniczne rynki. Może być to cel postawiony już na początku istnienia sieci, jak też powstały w konsekwencji satysfakcjonujących wyników. Do tego kroku należy się rzetelnie przygotować, ponieważ jest to inwestycja wymagająca zarówno dużych nakładów finansowych, jak i czasowych. W tym skomplikowanym ruchu, jakim jest międzynarodowa franczyza wesprzeć Cię mogą specjaliści z ARSS.

Do uruchomienia działalności franczyzowej w kolejnym kraju lub regionie najlepiej sprawdzi się licencja master. Nazywa się ją również subfranczyzą. Konieczne jest znalezienie podmiotu do współpracy, któremu udzielona zostanie licencja do działalności na danym obszarze. W wyniku jej uzyskania będzie on działać w analogiczny sposób do pierwotnego franczyzodawcy, szukając w danym miejscu franczyzobiorców i wspierając ich w działalności na określonym rynku. Podmiot taki powinien podjąć podobne kroki do tych, z jakimi sam zmagał się udzielający licencji master – opracować niezbędny biznesplan, czy politykę rekrutacyjną adekwatną dla danego obszaru, które muszą zostać zaakceptowane przez sieć. Potrzebna jest też rzetelna strategia rozwoju franczyzy. Od pierwotnego franczyzodawcy wymaga to przygotowania się do całego procesu, w tym opracowania dokumentacji w celu zrekrutowania właściwych osób do współpracy.  Jeśli Twoim planem jest zatem międzynarodowa sieć franczyzowa, warto powierzyć powyższe zadania specjalistom ARSS, którzy dzięki swojej wiedzy i wieloletniemu doświadczeniu pomogą Ci przejść przez ten ważny i wymagający dla Twojej franczyzy okres.

Polska franczyza za granicą nie jest dla nas niczym nowym, ponieważ mieliśmy okazję współuczestniczyć w tworzeniu różnorodnych projektów franczyzowych sięgających również poza granice naszego kraju. Dzięki temu możemy zaoferować także pomoc w zarządzaniu już istniejącą międzynarodową siecią franczyzową. Jesteśmy w stanie zająć się poszczególnymi aspektami jej funkcjonowania, np. dokumentacją lub rekrutacją, jak też obsługiwać klienta w sposób kompleksowy, dzieląc się swoim doświadczeniem oraz wiedzą podczas jego codziennej działalności.

© 2024 All Rights Reserved.