Franczyza jest stosunkowo popularnym sposobem na rozwój działalności. W Polsce funkcjonuje blisko 800 systemów franczyzowych o różnym stopniu rozbudowania – od sieci lokalnych z kilkoma punktami, po ogólnopolskich gigantów. Nie jest to jednak uniwersalna recepta na sukces. Przed franczyzodawcą za każdym razem stoi mnóstwo decyzji i działań, przy których łatwo o popełnienie błędu. Szczególnie, gdy brakuje mu doświadczenia biznesowego. Z tego powodu zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami naszej oferty na szkolenia dla franczyzodawców, lecz także kandydatów na franczyzobiorców. Przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące poszczególnych kursów.
Szkolenie pt. „Rozwój firmy poprzez franczyzę” dedykowane jest dla przedsiębiorców, którzy mają już swoją firmę, lecz nie stworzyli jeszcze systemu franczyzowego. Celem szkolenia jest dostarczenie zainteresowanym kompleksowej wiedzy na temat tego, jak wygląda budowa własnej sieci oraz jak powinna być skonstruowana oferta franczyzowa. Kandydat na franczyzodawcę poznaje również potencjalne zagrożenia, jakie mogą go spotkać, dzięki czemu być może uniknie w przyszłości błędów najczęściej popełnianych przez osoby niedoświadczone.
Szkolenie obejmuje zarówno kwestie teoretyczne, jak i praktyczne. Wychodzimy od podstaw i odpowiedzi na pytanie: „franczyza – co to jest?”, przedstawiamy ogólną charakterystykę rynku franczyzowego w naszym kraju, a także omawiamy wszelkie kwestie formalne związane z założeniem i działaniem franczyzy. Praktyczne części kursu poruszają takie tematy, jak zawartość podręcznika operacyjnego, różnice w umowach franczyzowych i ich tworzenie, rekrutacja franczyzobiorców, czy rozwiązywanie sporów, jakie najczęściej generuje współpraca franczyzowa.
Warto pamiętać również o tym, że potencjalni franczyzodawcy nie pozostaną bez profesjonalnej pomocy już po starcie swoich systemów. Jedną z naszych specjalności jest bowiem także doradztwo w zakresie franczyzy dedykowane dla przedsiębiorców prowadzących własne sieci.
Drugi kurs z naszej oferty na szkolenia-franczyza to „Zarządzanie siecią franczyzową”. Jego adresatem są przedsiębiorcy, którzy już prowadzą swój system franczyzowy. Tematyka skupia się mniej na kwestiach formalnych i samej budowie franczyzy, bardziej zaś na aspektach bieżącej działalności i optymalizacji działań mającej pomóc w rozwoju sieci. Uczestnicy uczą się, jak skuteczniej pozyskiwać wiarygodnych franczyzobiorców, jak budować system praktycznych szkoleń, czy jak monitorować to, jakie wyniki generują poszczególne placówki. Uzyskana wiedza może pomóc w podjęciu ważnych decyzji biznesowych, a także zrewidowaniu dotychczas podejmowanych działań.
Omawiana tematyka dotyczy różnych aspektów działalności, a także różnych etapów istnienia franczyzy. Przedsiębiorstwa w początkowej fazie rozwoju dowiedzą się, jak zaplanować proces rekrutacji, ustrzec się podstawowych błędów, czy wybrać dopasowaną do potrzeb strategię rozwoju. Bardziej szczegółowe zagadnienia dotyczą np. tworzenia planu rozwoju dla pojedynczej placówki franczyzowej. Omówiona zostanie nie tylko umowa franczyzowa, lecz kompleksowy sposób zarządzania dokumentacją franczyzową. Ponadto uwzględnione w szkoleniu są również tematy wprowadzania w razie potrzeb zmian do oferty sieci.
Jako podmiot zajmujący się doradztwem franczyzowym w sposób kompleksowy oferujemy również szkolenia dla franczyzobiorców. Dla nich dedykowane są kursy pod nazwą „Franczyza – sposób na własny biznes”. Przede wszystkim kierowane są one do osób, które zastanawiają się nad założeniem swojej firmy i rozważają dołączenie do istniejącego systemu franczyzowego.
Celem szkolenia jest wyposażenie kandydatów na franczyzobiorców w wiedzę, która pozwoli podjąć im decyzję odnośnie rozpoczęcia współpracy z systemem, jak też umożliwi uniknięcie podstawowych błędów, jakie może popełnić niedoświadczony przedsiębiorca-franczyzobiorca. Tematyka kursów również skupia się zarówno na kwestiach formalnych, jak też tych bardziej praktycznych.
Franczyza – szkolenia dla franczyzobiorców rozpoczynają się od podstaw, czyli omówienia charakterystyki działania tego rodzaju systemów oraz poznania krajowego rynku. Następnie poruszane są kwestie dotyczące bezpośrednio współpracy pomiędzy stronami. Uczestnicy dowiadują się więcej na temat praw i obowiązków, czy najczęstszych powodach nieporozumień w relacjach franczyzobiorców z sieciami. Podkreślamy również to, jak ważną częścią oferty franczyzy jest podręcznik operacyjny i dlaczego warto korzystać z niego na co dzień.
Nasza oferta szkoleń jest dedykowana dla osób chcących poznać tajniki zagadnienia, jakim jest franczyza – biznes. Współpracujemy zarówno z franczyzobiorcami, jak i osobami pracującymi po stronie franczyzodawców. ARSS tworzą specjaliści, którzy są nie tylko teoretykami, lecz też praktykami w zakresie franczyzy, związanymi z tą tematyką od wielu lat. W naszym portfolio znajduje się ponad 200 opracowanych ofert franczyzy, a także ponad 10 tys. godzin przeprowadzonych szkoleń. Do grona klientów, którzy skorzystali z naszych usług, należy wiele znanych marek, które z powodzeniem funkcjonują na rynku franczyzy w naszym kraju.